|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
12 630 62 06 (reklama)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
reklama@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Szybciej i ciszej. Pociągi pojadą przez centrum po nowych torach

Estakady już stoją, więc kolejarze rozpoczęli kłaść na nich tory. Mowa o największym placu budowy w centrum Krakowa, czyli powstających estakadach kolejowych na Grzegórzkach. Betonowe konstrukcje, na których w sumie będą cztery tory, przygotowane są na długości ok. 700 m - od ulicy Blich do ul. Miodowej. Jeden nowy tor dla pociągów kursujących przez centrum miasta jest gotowy od prawie dwóch lat. Teraz przyszła pora na położenie kolejnych trzech - mówi Piotr Hamarnik z PKP Polskich Linii Kolejowych:

posłuchaj materiału Tomasza Bździkota

fot: PKP PLK

Estakady są gotowe, skończyły się prace budowlane. Na E1, wzdłuż ulicy Blich zaczęto już układać tory. Po jednym od 2019 kursują pociągi, a teraz kładzione są trzy pozostałe. Prace są możliwe dzięki ukończeniu wiaduktu nad ulicą Kopernika. Pociągi zaczną kursować po zakończeniu nowego mostu kolejowego na Wiśle oraz zakończeniu przebudowy zabytkowego wiaduktu nad Grzegórzecką. Nie wiadomo czy stanie się to w tym roku.

O hałas przejeżdżających pociągów, obawiali się mieszkańcy ul.Blich. Po przebudowie, estakady znalazły się bardzo blisko okien. Jak mówi Piotr Hamarnik: "Na pewno będzie to inne odczucie akustyczne niż przed modernizacją, ale będzie to uczucie lepsze. Choć pociągi będą bliżej, a torów jest więcej, to są to nowe tory w technologii bezstykowej, więc pociągi będą cichsze - również przez zastosowanie mat wibroizolacyjnych i tłumików, redukujących drgania i hałas. Także tabor jest coraz nowszy."

Pociągi będą jeździć przez centrum Krakowa z szybkością 100 km/godz. A budowa estakad na krakowskich Grzegórzkach powinna się zakończyć pod koniec tego roku. Prace na pozostałych częściach linii kolejowej Kraków Główny Towarowy – Rudzice zakończą się pod koniec 2022 roku. Koszt całej tej inwestycji to ponad miliard złotych.

 

Tomasz Bździkot/bp

93%
7%