|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

PKP PLK otworzyły oferty na prace przygotowawcze na linii "Podłęże – Piekiełko"

W połowie roku powinnyśmy się dowiedzieć, kto zaprojektuje linie kolejową z Krakowa przez Podłęże do Nowego Sącza i Mszany Dolnej. Dziś otwarto dwie oferty jakie wpłynęły do przetargu ogłoszonego przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Zarówno w jednym jak i drugim przypadku są to konsorcja trzech firm. Obie oferty mieszczą się też w zakładanym kosztorysie oszacowanym na 250 milionów złotych.

fot: Bartek Maziarz

Wartość zamówienia jest szacowana na 251,4 mln zł brutto. Realizacja prac przygotowawczych planowana jest w latach 2018 – 2021. Pierwszą ofertę wartości 221,4 mln zł brutto złożyło konsorcjum, którego liderem jest spółka Egis Rail. Drugą ofertę wartości 208,6 mln zł brutto złożyło konsorcjum, którego liderem jest spółka Aecom Polska.

"Prace przygotowawcze, to pierwszy etap realizacji ważnego przedsięwzięcia inwestycyjnego PLK, które zapewni sprawniejszą komunikację w Małopolsce i w kraju. Etap ten obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej, koniecznej dla budowy linii kolejowych na trasie Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark/Mszana Dolna wraz z modernizacją istniejącej linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz" - napisano w komunikacie.

Etapy drugi i trzeci planowane są do realizacji odpowiednio w latach 2020-24 i 2020-26.

Zmodernizowana zostanie 75-kilometrowa linia między Chabówką a Nowym Sączem. Powstanie ponad kilometrowa estakada oraz dwa tunele o łącznej długości 5,8 km. Linia będzie dostosowana do prędkości 120 km/h. Wybudowana będzie również 58-km linia, łącząca Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Pociągi będą rozwijać prędkość do 160 km/h.

Według przeprowadzonych w ramach studium analiz, realizacja projektu umożliwi wygodne i bezpieczne podróżowanie na trasie Kraków – Zakopane, w czasie krótszym niż 2 h a na odcinku Kraków Główny - Nowy Sącz, poniżej 1 h.

Wartość całego przedsięwzięcia "Podłęże – Piekiełko" wraz z modernizacją linii Chabówka – Nowy Sącz szacuje się na ponad 7 mld zł.

Jak informuje PKP PLK, budowa nowej linii kolejowej wraz z modernizacją istniejącej, stanowi istotny element projektowanego "bursztynowego" transeuropejskiego korytarza transportowego.

 

Bartosz Niemiec/PAP/bp

76%
24%
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 2

Kolejarz

Niedziela, 25 lutego 2018, 16:22

To już 35 lat temu była dokumentacja na linię kolejową Podłęże - Piekiełko, gdyby tak przepatrzeć archiwa byłaby jak znalazł.

Odpowiedz

Heheszki

Czwartek, 22 lutego 2018, 08:43

Brawo, powoli i konsekwentnie zrealizujemy wszystkie austriackie plany rozwojowe dla Galicji (koleje, drogi wodne). Jeszcze 100 lat i będziemy mogli zacząć realizować pomysły własne...

Odpowiedz